Urząd miejski przygotował cztery koncepcje możliwości budowy wiaduktu nad torami kolejowymi łączącego Zatorze z centrum Elbląga. Oczywiście jesteśmy bardzo przychylni każdej z proponowanych koncepcji budowy zwłaszcza, że wiadukt bez względu gdzie powstanie ma służyć mieszkańcom naszej dzielnicy. Warto jednak zastanowić się, w którym miejscu powinien powstać wiadukt. Trzeba wziąć pod uwagę również aspekt ruchu samochodów ciężarowych o masie 42 ton (DMC 42 tony, czyli tzw. TIRÓW) oraz ich tranzytem przez naszą dzielnicę. Nie można zapominać, że wiadukt nad torami będzie nie tylko służył mieszkańcom Zatorza, ale również wg planów urzędu będzie drogą łączącą centrum Elbląga z obwodnicą miasta przez węzeł drogowy planowany przy CH „siódemka” (obecnie mostek zatorze nad S7 i S22). Na budowę wiaduktu nad torami będzie miał duży wpływ planowany węzeł „lotnisko” czyli wjazd i wyjazd na obwodnicę. Ten węzeł wraz z wiaduktem nad torami będzie łączył centrum Elbląga z obwodnicą. Tranzytem przez naszą dzielnicę Urząd miejski chce rozładować korki w centrum Elbląga, ale czy mieszkańcy naszej dzielnicy chcą takiego ruchu pod swoimi oknami? Dlatego warto zastanowić się gdzie powinien powstać wiadukt nad torami, aby samochody ciężarowe w dzień i noc nie hałasowały i nie świeciły nam pod oknami. W tym przypadku najbardziej rozsądnym rozwiązaniem wydaje się wariant czwarty budowy wiaduktu, który daje możliwość ominięcia przez tranzyt centrum Zatorza, a jednocześnie łatwo komunikuje naszą dzielnicę z centrum Elbląga (czwarty wariant, ma swój początek na skrzyżowaniu ulic Rycerskiej i Alei Tysiąclecia. Trasa biegnie wzdłuż ulicy Sopockiej i Dojazdowej, a następnie przekracza tory kolejowe i ulicą Junaków, włącza się w ulicę Malborską w jej końcowym odcinku). No cóż, warto też dodać, że ten wariant jako jedyny przewiduje pozostawienie jednego przejazdu z zaporami przez tory kolejowe wzdłuż ulicy Lotniczej (tak jak jest on do tej pory). W przypadku wybrania budowy wiaduktu w wariantach 1, 2, i 3 niestety mieszkańcy Zatorza będą pozbawieni alternatywnej drogi dojazdu do centrum – obydwa przejazdy przez tory kolejowe zostaną zlikwidowane. W przypadku wybrania wariantu 1, 2 lub 3 z Zatorza będzie można wyjechać wyłącznie wiaduktem nad torami kolejowymi.
Warto przyjść na konsultacje i rozmawiać o planowanym wariancie, rozważnie przeanalizować wszystkie warianty budowy wiaduktu, który ma służyć nie tylko mieszkańcom Zatorza.
Chcemy, aby został wybrany najbardziej korzystny wariant, który z pewnością przyczyni się również do rozwoju społeczno-gospodarczego naszej dzielnicy. Wiadukt będzie miał wpływ na powstanie również nowych miejsc pracy, w tej części Elbląga, czyli Osiek II, Zatorze oraz Nowe Pole, Dąbki.
Zadajemy sobie również pytanie, dlaczego niektórzy z mieszkańców Zatorza, mają odczucie, że wariant został już przez Urząd miejski wybrany. Informacje na temat lokalizacji wiaduktu, dla zwykłego „Kowalskiego” nie są do końca zrozumiałe, więc może warto byłoby wykonać makiety dla tych propozycji, aby wszyscy mieszkańcy mogli obejrzeć jak to ma wyglądać.
Cztery warianty budowy wiaduktu:
Obojętnie który z wariantów zostanie wybrany, to i tak sukces. Kiedy faktycznie będzie wiadukt, to następna sprawa. Warto pomyśleć, zastanowić się przed realizacją takiej inwestycji, to fakt. Popieram.
OdpowiedzUsuńJak by na to nie patrzył, spokoju już nie bedzie....hałas od siodemki, teraz jeszcze tranzyt tirów....szkoda mi mojej cichej dzielnicy...
OdpowiedzUsuńSpokojnie prędzej ludzie wyjdą na ulice w znak protestu niż IV wariat powstanie!
UsuńNo, cóż. Po dłuższym zastanowieniu jednak faktycznie wariant 4 jest najbardziej racjonalny. Przy tej okazji można byłoby uregulować tą kwestię z pustymi działkami i własnie tamtędy puścić tranzyt, a nie pod naszymi wieżowcami. Ja jednak jestem za czwartym rozwiązaniem.
OdpowiedzUsuńNo własnie. Jeżeli zbudują wariant 2 to wtedy ciężarówki będą jeździły ulicą Malborską pod wieżowcami. W przypadku wariantu 4 ciężarówki zostaną puszczone przez działki, a nie pod wieżowcami! Ja jestem za wiaduktem 4 przez Dojazdową, Junaków i działki do węzła z drogą S7.
UsuńJeżeli mają nam zlikwidować przejazdy to ja też jestem za czwartą lokalizacją. Przynajmniej zostawią nam przejazd na Skrzydlatej. Wiadukt miał być drogą alternatywną, a nie zamiast przejazdów!
OdpowiedzUsuńJak nam zlikwidują przejazdy to ja sobie nie wyobrażam spaceru przez wiadukt.
OdpowiedzUsuńJa też sobie nie wyobrażam wariantu I/ II lub III jak będą zamknięte przejazdy. Jestem za, budową wiaduktu i chyba wariant IV, to najlepsze rozwiązanie. Na dzielnicy będzie spokój, a ul.Lotnicza miałaby możliwość wyjazdu również przez jednostkę wojskową. Warint IV.
OdpowiedzUsuńZastanów się chwile IV wariant jest nie do zakceptowania przez Zatorzan ponieważ nie będzie obsługiwać nas tylko 4 rodzi !!!
Usuń4 wariant wiaduktu przewiduje zjazd w ulicę Junaków i połączenie z Malborską. W 4 wariancie jest przewidziane przyłączenie zjazdu przy Junaków - tak jak ulica ta biegnie obecnie i łączy się z Malborską. Dodatkowo 4 wariant przewiduje budowę odcinka drogi przez ogródki, którędy ma odbywać się tranzyt do S7. Proszę pamiętać, że jeżeli powstanie wiadukt w każdej innej lokalizacji zjazd z tego wiaduktu będzie kończył się w odległości od 800 do 1200 metrów od torów! To wynika z różnicy wysokości oraz maksymalnego spadu wiaduktu. Nawet jeżeli powstanie wiadukt nr 2 przy Fredry to zjazd będzie się kończył dopiero przy wieżowcach na Malborskiej - tak mówią przepisy budowlane i drogowe. Każdy wiadukt przewiduje zjazd o odpowiednim spadzie, a on w przypadku wiaduktu nr 2, 3 i 4 kończy się zawsze na wysokości wieżowców. Więc jednak biorąc wszystkie za i przeciw ja optuję za wiaduktem 4 Dojazdowa-Junaków. Przynajmniej w wariancie 4 zostawią nam jeden przejazd przez tory na Lotniczej. Jeżeli zbudują wiadukt pomiędzy lotniczą a Malborską zostaną zamknięte obydwa przejazdy kolejowe, to wynika z przepisów kolejowych. A za każdym razem wiadukt będzie się kończył daleko od torów.
OdpowiedzUsuńPo konsultacjach, brane są pod uwagę tylko dwa: wariant 1-szy (Lotnicza-Grunwaldzka) i wariant 4-ty, nie wielka różnica w kosztach i punktacji.
OdpowiedzUsuńDelikatnie wygrywa ten 1-szy. Teraz co dalej? Co na to cała ul.Skrzydlata ? Czas pokaże ? Już jest afera, i nie dziwie się ludziom z domków z ul.Skrzydlatej, (WARIANT 1-szy tranzyt przez: SKRZYDLATĄ do węzła "LOTNISKO"), (WARIANT IV-ty przez:RYCERSKA,SOPOCKA,DOJAZDOWA,JUNAKÓW,DZIAŁKI, 350METRÓW PO MALBORSKIEJ do węzła "LOTNISKO"). Który? I-szy czy IV-ty.
Tylko wariant czwarty plus czynny przejazd ze szlabanami w ul Lotniczej
Usuńwariant czwarty
UsuńTYLKO IV DOJAZDOWA-JUNAKÓW, BO ZOSTANIE CHOCIAŻ JEDEN SZLABAN. JAK POWSTANIE NA SKRZYDLATEJ- DWA SZLABANY DO LIKWIDACJI, CO OŚRODKIEM ZDROWIA?, CO Z MIESZKAŃCAMI SKRZYDLATEJ?, CZĘŚCI LOTNICZEJ?, CO Z DOMKAMI PRZY SKRZYDLATEJ???
OdpowiedzUsuńMyślę, że należy podjąć działania zmierzające do obniżania, a nie podnoszenia, opłat czynszowych dla mieszkańców, którzy będą bezpośrednio narażeni na hałas związany w ruchem na wiadukcie.
OdpowiedzUsuńjeśli to prawda z zamkniętymi szlabanami to tylko wariant czwarty
OdpowiedzUsuńjeśli to prawda z zamkniętymi szlabanami to tylko wariant czwarty
OdpowiedzUsuń