W którym miejscu powstanie wiadukt na Zatorze? - miasto przeanalizuje cztery lokalizacje.

Jeden z wariantów zakłada budowę wiaduktu
wzdłuż ulicy Malborskiej
(fot. Rafał Kadłubowski)
www.info.elblag.pl
W ciągu trzech najbliższych miesięcy elblążanie powinni poznać docelową lokalizację wiaduktu nad torami kolejowymi, który połączy miasto z dzielnicą Zatorze. Spośród czterech wariantów, wybrany zostanie jeden najkorzystniejszy. Wstępną analizę wszystkich wariantów przygotowuje elbląska firma Euro-Projekt, która wygrała przetarg na to zadanie. Firma ta sporządzi także szczegółową analizę programowo-przestrzenną wybranego przez Miasto wariantu. Magistrat zaproponował cztery warianty lokalizacji wiaduktu nad torami kolejowymi. Wszystkie mają wspólny mianownik, którym jest planowany Węzeł Elbląg–Lotnisko na drodze ekspresowej nr 7. Tam bowiem przewidziano ich zakończenie. 

1. Trasa pierwszego wariantu rozpoczyna się na skrzyżowaniu ul. Lotniczej z Aleją Grunwaldzką. Następnie przed torami kolejowymi skręca w kierunku wschodnim, omijając obecny przejazd kolejowy i włącza się w ul. Skrzydlatą. 

2. Drugi wariant obejmuje budowę zupełnie nowych połączeń drogowych. Trasa rozpoczyna się na wysokości stacji paliw Statoil i skrzyżowania Alei Grunwaldzkiej z ul. Związku Jaszczurczego. Nowa ulica przekraczając rzekę Kumielę, miałaby przebiegać przez zachodnią cześć centrum handlowego Elzam, a następnie przekraczając wiaduktem tory kolejowe, włączyć się w ul. Malborską na wysokości ul. Fredry. Dalej trasa biegłaby wzdłuż ul. Malborskiej do węzła Lotnisko. 

3. Trzeci z wariantów zakłada przebieg trasy w całości ulicą Malborską i budowę wiaduktu nad przejazdem kolejowym na tej właśnie ulicy. 

4. Z kolei ostatni, czwarty wariant, ma swój początek na skrzyżowaniu ulic Rycerskiej i Alei Tysiąclecia. Trasa biegnie wzdłuż ulicy Sopockiej i Dojazdowej, a następnie przekracza tory kolejowe i ulicę Junaków, włączając się w ulicę Malborską w jej końcowym odcinku. 

W każdym przedstawionym wariancie lokalizacji wiaduktu, wykonawca uwzględni i oceni najkorzystniejsze rozwiązania ze względu m.in. na: poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego osiągniętego w wyniku zrealizowania danego rozwiązania, najniższe koszty realizacji, przepustowość skrzyżowań zlokalizowanych w ciągu drogi z wiaduktem oraz zminimalizowania ilości zabudowy do likwidacji. Dla każdego wariantu wykonawca sporządzi także mapę z przebiegiem wiaduktów wraz planem przebudowy istniejących dróg oraz wstępnie oszacuje koszty całości inwestycji.

Miasto po zapoznaniu się z analizą wszystkich czterech wariantów, dokona wyboru jednego, najkorzystniejszego. Wówczas wykonawca opracuje m.in. szczegółową koncepcję rozwiązań drogowych wiaduktu wraz z infrastrukturą drogową, sporządzi zestawienia kosztów robót budowlano-montażowych, określi dokładny przebieg trasy układu komunikacyjnego z wiaduktem oraz określi optymalną konstrukcję i technologię wykonania wiaduktu. 

Wstępna oraz szczegółowa analiza programowo-przestrzenna przebiegu wiaduktu, ma być gotowa do 9 marca 2012 roku. Dokumentacja będzie kosztować Miasto blisko 70 tys. zł. 

Pełna analiza miała być gotowa jeszcze przed końcem 2011 roku, jednak ogłoszony we wrześniu przetarg został unieważniony. Spośród trzech złożonych ofert, dwie zostały odrzucone, a cena trzeciej przewyższała kwotę, jaką Miasto zamierzało przeznaczyć na realizację zadania. Wobec tego w listopadzie 2011 ogłoszono drugi przetarg, który wygrała firma Euro-Projekt s.c. z Elbląga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Redakcja serwisu www.zatorzanie.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie www.zatorzanie.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie www.zatorzanie.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.
Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości.
Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.

Szanowny Internauto, jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o nowych tematach poruszanych w serwisie zatorzanie.pl, wpisz swój adres Email w okno poniżej i kliknij na pole "Submit" ZATORZANIE.blogspot.com - BEZPŁATNA PRENUMERATA EMAIL. Twój adres Email zostanie dodany do bazy kontaktów i przy każdej opublikowanej nowej informacji na stronie zatorzanie.pl będziesz otrzymywał wiadomość drogą elektroniczną. Twój adres Email będzie przechowywany w bazie kontaktów wyłącznie do celów przesyłania informacji o publikowanych nowych artykułach. Podając swój adres Email wyrażasz zgodę na przesyłanie informacji drogą elektroniczną przez serwis zatorzanie.pl zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). W każdej chwili możesz zrezygnować z prenumeraty i skasować swój adres Email z naszej bazy danych.