Do końca tego roku, powinna być znana docelowa lokalizacja wiaduktu nad torami kolejowymi, który połączy miasto z dzielnicą Zatorze. Magistrat przygotował cztery warianty przebiegu wiaduktu. Który z nich zostanie wybrany? O tym władze miasta zdecydują po szczegółowej analizie każdego z nich. Urząd Miejski rozpisał właśnie przetarg, na wykonanie wstępnej analizy czterech wariantów oraz szczegółową analizę programowo-przestrzenną jednego, wybranego przez Miasto.
Wybrana przez urząd firma, do połowy grudnia opracuje wstępne analizy dla czterech wariantów lokalizacji wiaduktu na Zatorze, a następnie sporządzi szczegółową analizę programowo-przestrzenną, jednego, wybranego przez Magistrat.
Miasto zaproponowało cztery warianty lokalizacji wiaduktu nad torami kolejowymi. Wszystkie mają wspólny mianownik, którym jest planowany Węzeł Elbląg – Lotnisko na drodze ekspresowej nr 7. Tam bowiem przewidziano ich zakończenie.
Trasa pierwszego wariantu rozpoczyna się na skrzyżowaniu ul. Lotniczej z Aleją Grunwaldzką. Następnie przed torami kolejowymi skręca w kierunku wschodnim, omijając obecny przejazd kolejowy i włącza się w ul. Skrzydlatą.
Drugi wariant obejmuje budowę zupełnie nowych połączeń drogowych. Trasa rozpoczyna się na wysokości stacji paliw Statoil i skrzyżowania Alei Grunwaldzkiej z ul. Związku Jaszczurczego. Nowa ulica przekraczając rzekę Kumielę, miałaby przebiegać przez zachodnią cześć centrum handlowego Elzam, a następnie przekraczając wiaduktem tory kolejowe, włączyć się w ul. Malborską na wysokości ul. Fredry. Dalej trasa biegłaby wzdłuż ul. Malborskiej do węzła Lotnisko.
Trzeci z wariantów zakłada przebieg trasy w całości ulicą Malborską i budowę wiaduktu nad przejazdem kolejowym na tej właśnie ulicy.
Z kolei ostatni, czwarty wariant, ma swój początek na skrzyżowaniu ulic Rycerskiej i Alei Tysiąclecia. Trasa biegnie wzdłuż ulicy Sopockiej i Dojazdowej, a następnie przekracza tory kolejowe i ulicę Junaków, włączając się w ulicę Malborską w jej końcowym odcinku.
W każdym przedstawionym wariancie lokalizacji wiaduktu, wykonawca uwzględni i oceni najkorzystniejsze rozwiązania ze względu m.in. na: poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego osiągniętego w wyniku zrealizowania danego rozwiązania, najniższe koszty realizacji, przepustowość skrzyżowań zlokalizowanych w ciągu drogi z wiaduktem oraz zminimalizowania ilości zabudowy do likwidacji. Dla każdego wariantu wykonawca sporządzi także mapę z przebiegiem wiaduktów wraz planem przebudowy istniejących dróg oraz wstępnie oszacuje koszty całości inwestycji.
Miasto po zapoznaniu się z analizą wszystkich czterech wariantów, dokona wyboru jednego, najkorzystniejszego. Wówczas wykonawca opracuje m.in. szczegółową koncepcję rozwiązań drogowych wiaduktu wraz z infrastrukturą drogową, sporządzi zestawienia kosztów robót budowlano-montażowych, określi dokładny przebieg trasy układu komunikacyjnego z wiaduktem oraz określi optymalną konstrukcję i technologię wykonania wiaduktu.
Pełne opracowanie ma być gotowe do 16 grudnia 2011 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Redakcja serwisu www.zatorzanie.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie www.zatorzanie.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie www.zatorzanie.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.
Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości.
Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.