Całkiem niedawno część ulic na Zatorzu zyskała nową nawierzchnię jezdni i chodniki. Ponad dwa tygodnie temu rozpoczęła się tam zmiana organizacji ruchu kołowego. Większość nowych znaków zyskała aprobatę mieszkańców. Ich sprzeciw wzbudził jednak pomysł wprowadzenia w tej dzielnicy strefy ruchu uspokojonego, przyjaznego dla rowerzystów i pieszych, tzw. tempa 30. Tej właśnie sprawie poświęcone było spotkanie, które odbyło się we wtorek w siedzibie Stowarzyszenia Elbląskie Zatorze.
— Główna korzyść, która od razu rzuca się w oczy, to poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. To również ograniczenie hałasu oraz zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza — wymieniał Kamm.
Dorzucił również brak konieczności budowy wydzielonych dróg rowerowych, co może być zabójcze dla budżetu miejskiego, poprawę estetyki przestrzeni i możliwość promowania miasta jako przyjaznego rowerzystom. Do tego dodał jeszcze kilka pozytywnych przykładów wprowadzenia strefy tempo 30 na świecie, miedzy innymi w Niemczech, Norwegii czy Holandii. Ogólne założenie jest takie, że mieszkańcom dzielnicy w takich warunkach powinno się żyć milej i bezpiecznej.
Argumenty te jednak nie przekonały mieszkańców dzielnicy obecnych na spotkaniu.
— W tej chwili mamy tu masę "L" i przejazd kolejowy. To wystarczająco utrudnia ruch samochodowy — mówili. — Niepotrzebna jest nam jeszcze wątpliwa nagroda od miasta w postaci tempa 30. — Co zdecydowało, że to Zatorze zostało uznane za dzielnicę, która ma stać się strefą tempo 30? — pytał Włodzimierz Jasutowicz z Zatorze. — Niebardzo widzę, w jaki sposób argumenty za strefą tempo 30 dotyczą Zatorza. Poprawa bezpieczeństwa? Wydaje mi się, że jako mieszkańcy nie czujemy zagrożenia, potwierdzają to zresztą statystyki. Nie przypominam sobie, za wyjątkiem jednego wypadku motocyklisty na lotnisku, jakichś drastycznych kolizji z udziałem pieszych i rowerzystów. Nie poprawiajmy więc czegoś, co poprawy nie wymaga.
— Najpierw chcecie, żeby Zatorze było remontowane, poprawiane, odnawiane, a później są pytania, dlaczego dostaliśmy taki ładny prezent, dostaliśmy nowe znaki? — dziwiła się Małgorzata Iwaniszczuk z Departamentu Rozwoju, Inwestycji i Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu.
— My nie chcemy takiego prezentu — odpowiadali mieszkańcy. — Lepiej gdyby urząd zajął się unormowaniem ruchu samochodów ciężarowych, które w niektórych miejscach na Zatorzu stanowią prawdziwe utrapienie.
Ostatecznie zatorzanom udało się dopiąć swego. Urzędnicy zgodzili się, że w dzielnicy, tak jak wcześniej, będzie obowiązywało ograniczenie ruchu do 40 km/h. W tym tygodniu nowe znaki ograniczające prędkość zostaną zastąpione starymi. swoje Uwagi dotyczące organizacji ruchu mieszkańcy Zatorza mogą zgłaszać na adres: malgorzata.iwaniszczuk@umelblag.pl.
Źródło: www.elblag.wm.pl.
Spotkanie Zatorzan z oficerem rowerowym...
We wtorek, 27 listopada 2012, o godz. 18.00 (w siedzibie Stowarzyszenia "Elbląskie Zatorze" przy ul. Skrzydlatej 1A, pok. 101) odbędzie się spotkanie mieszkańców Zatorza z oficerem rowerowym ds. rozwoju komunikacji rowerowej Markiem Kammem. Tematem spotkania będzie wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h na całej dzielnicy. Spotkanie jest otwarte dla wszystkich Zatorzan.Na Zatorzu sporo problemów: szlabany, nad obwodnicą wiadukt do nikąd, brak wyjazdu na obwodnicę S7 i S22, mnóstwo samochodów nauki jazdy, strefa przyjazna dla rowerzystów. Czym jeszcze uraczą nas urzędnicy? Małą rewolucją w organizacji ruchu. Na całym Zatorzu wprowadzono ograniczenie prędkości do 30km/h.
Mieszkańcy Zatorza z większości wprowadzonych zmian są zadowoleni, a do niektórych mają spore zastrzeżenia. Przedewszystkim największe wątpliwości budzi fakt, ograniczenia prędkości do 30km/h na całym Zatorzu. Zdaniem Stowarzyszenia ul.Malborska i ul.Skrzydlata powinna byc normalnym terenem zabudowanym do 50km/h.
Stowarzyszenie "Elbląskie Zatorze" będzie organizowało spotkania związane z w/w problemami w siedzibie Stowarzyszenia ul.Skrzydlata 1A, pok 101. Na pierwsze z nich 27.11.12 r, wtorek, godz.18.00 zaproszny został z UM Departament Sportu, Inspektor ds.organizacji i koordynacji imprez oraz promocji, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Elbląg, Oficer rowerowy ds. rozwoju komunikacji rowerowej Marek Kamm.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Redakcja serwisu www.zatorzanie.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie www.zatorzanie.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie www.zatorzanie.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.
Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości.
Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.